Az Apex Racing ismét új autót állított csatasorba, a sikeres Suzuki Ignis S1600-as fejlesztése után, egy Suzuki Swift S1600-ast vetett be a csapat. A váltás ésszerű volt, hisz alig három hét után, újra a Slovakiaring-en következett verseny, és a pilóta ismét Tim Gábor volt, így nagyon könnyen össze tudta a csapat hasonlítani a két technikát.

DSC08282A két autó alapjaiban megegyezik, de az Ignis és a Swift alap paraméterei eltérnek. Az sem volt másodlagos kérdés, hogy az autó megbizhatósága is megfelelő-e, és hogy Tim Gábor ismét olyan sikeres tud lenni, mint az előző versenyeken, ahol megnyert minden időmérőt és futamot.

A hétvége, a Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság negyedik hétvégéje volt, és az ADAC GT Masters betétprogramjaként szerepelt. Emiatt kicsit felborult a szokásos menetrend, csütörtökön szabadedzések, majd péntek és szombaton időmérések és versenyek következtek.

A szabadedzések végig az apró műszaki gondok kiküszöböléséről, és feltárásáról szólt, de Gábor folyamatosan gyorsult, és az autó is fejlődött. A pénteki első időmérés, száraz de változékony időjárási körülmények között zajlott, ahol Gábor megszerezte a kategória első helyét, és az összetett 5. pozíciót, azaz innen rajtolt a délutáni futamon.

DSC08375A verseny rajtja előtt 10-15 perccel özönvízszerű eső érkezett, ami azonban el is állt míg a versenyzők felsorakoztak a rajtrácsra. A vizes gumikat a csapat felvitte a boxutcába, de a pilótával közösen a slick gumik mellett döntött, ami az elején rizikós, de a végére már előnnyé válhat, ha felszárad a pálya. A taktika biztos nem a legoptimálisabb volt, hisz Tim Gábor már az első körben teljesen hátracsúszott, és a mezőny végén próbálgatta az íveket, próbált valami tapadást találni a nedves aszfalton. A kategóriát vezető Mohácsi Ákos esőgumin a boxból rajtolt, ám utolérte Gábort és meg is előzte, és kisebb előnyt is kiautózott.  Nem lehetett mit tenni, türelmesen várni kellett, hogy az aszfaltot felszárítsák az autók, és az igen erős szél.

A verseny második felére, ugyan még nem volt száraz a pálya, de már a slick-eken Gábor fokozni tudta a tempót, és sorra hagyta le az ellenfeleit, végül két körrel a verseny vége előtt átvette a vezetést az 1600cc-esek közt, és megkaparintotta az összetett harmadik helyet. Ebben a pozícióban ért célba, így új autóval győzelemmel debütált.

A szombati időmérésen már szakadó esőben nem volt kérdés a gumiválasztás. A vizes gumikat Gábor most próbálhatta ki először, így tesztként is használta a csapat az időmérést. Az eredmény újra a kategória első hely és a kiváló második rajthely az összetettben!

DSC08528Ugyan egész szombati napon szakadt az eső, szerencsére a második versenyre elállt, sőt a pálya szinte teljesen felszáradt. Ez azt is jelentette, hogy Gábornak semmi esélye nem volt az erősebb autókkal szemben. A futamon végig jókat csatázott, főleg Lekeny György Lotus-ával, aki végül műszaki hiba miatt kiállt. Így Gábor megörökölte az összetettbeli negyedik helyet, és jelentős előnnyel nyerte meg a kategóriáját.

Így az Apex Racing mindkét S1600-as autójával dupla győzelemmel végzett, és Tim Gábor feljött a bajnokság harmadik helyére, úgy hogy nyolc versenyből csak négyen indult. Az utolsó hétvége októberben következik a Hungaroring-en.