Rendkívül intenzív hétvégén van túl csapatunk, egyszerre három sorozatban képviseltettük magunkat. A Slovakiaring-i hétvége volt a TWC sorozat, az FIA Közép-Európa Kupa és az RCM CUP soron következő állomása, de egyben magyar bajnoki forduló is volt.

IMG_7690Az RCM CUP-ban Forrai Gábor indult, igaz csak a szombati versenyen. Mivel az időmérésen és az első versenyen nem indult, az utolsó rajtkockát foglalhatta el.

A futama kitűnően alakult, hamar felért az élmezőnyre, már az ötödik helyen autózott. Komoly megfázással küzdött, ez nem látszott a teljesítményén.

A célegyenes végén azonban egy meggondolatlan versenyzőtársa kilökte nagy tempónál, és a kavicságyban végezte a futamot.

IMG_7866A Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság az FIA CEZ Közép Európa Kupa futamaival együtt kerültek megrendezésre, ahol Merk József képviselte az Apex Racing-et az 1600cc-esek között.

Az első időmérést és versenyt magabiztosan nyerte a kategóriájában. Ezzel tovább növelte előnyét a magyar bajnokságban, és az FIA CEZ értékelésben is élre állt.

A második időmérő edzés is jól sikerült számára, azonban a vasárnapi versenyen az autója váratlanul melegedni kezdett.

IMG_7814Többször járt a bokszban, de talán szerencsés is volt, hisz eközben a Safety Car mögött kőrözött a mezőny. A futam 7. körében piros zászlóval szakították meg a versenyt.

Az, hogy ez a futam végül értékelve lesz-e, még nem tudjuk. Ha igen, akkor a magyar értékelés harmadik helyét, a Zóna értékelés második helyét szerezte meg.

A TWC sorozat több mint negyven indulóját már az előző hétvégén Most-ban kettészedték, és Lévai Zoli az “A” csoportban indult, ahol 18 Renault Clio-s pilóta adta le a nevezését. Lévai ezúttal csapattársat is kapott, Tim Gábor ült be egy ugyanolyan autóba.

IMG_7970Ketten próbáltak összedolgozni már a pénteki időmérésen is, de ez kevésbé sikerült. Tim ugyan megfutotta a második időt, de Lévai a szabadedzéseken látott köridejeitől messze maradt. Mint később kiderült, futóműve elment, és a gumikat sem használta optimálisan így az autó. Végül az 5. lett a kvalifikáción.

A szombati versenyen jól indult mindkét apex-es versenyző számára a futam, a második körben Tim Gábor vezetett, majd Lévai jött fel az élre. Ám ekkor Tim-et kiforgatták, aki kiesett a versenyből. Lévai Zoltán ekkor már több mint egy másodperces előnnyel vezette a futamot.

IMG_84214Egészen a második körig, amikor lassulni kezdett, majd ki is állt a bokszba. Az autója túlmelegedett, és az automatika vészüzemmódba kapcsolt. Hamar kiderült, egy fülecske tört le a hűtőről, ahol elfolyt a hűtővíz. Egészen banális hiba, és sajnos kivédhetetlen.

A vasárnapi futamon így mindkét versenyzőnk a rajtrács végére került. Lévai a 18. helyről, Tim a 19. kockából indult. Jól kapták el a rajtot, Lévai ment elől, Tim követte. Egészen a hatodik-hetedik helyig jöttek így előre, mikor a verseny utolsó harmadában Lévai egy bokszáthajtásos büntetést kapott. Sajnos az egyik előzésnél már sárga zászlót lengettek, és nem vette észre. Ezzel egészen a kilencedik helyig csúszott vissza.

IMG_8467Tim Gábor ekkor még tudott tempót váltani, és hat perc alatt feljött a második helyig, a leggyorsabb köröket autózva a futamon!

Lévai Zoltán számára így jelentős lett a hátrány a bajnoki éllovassal szemben, de amennyi balszerencse érte, talán egyszer ez megfordul. Az utolsó TWC hétvége a csehországi Brno pályán lesz szeptemberben