A TWC sorozat harmadik hétvégéjét rendezték a Salzburgring-en, mely egy régi építésű klasszikus pálya, hatalmas végtempóval, kevés kanyarral. Lévai Zoltán a bajnokságot egy ponttal vezetve érkezett a pályára, melyet jól ismer.

0T8B6879Az Apex Racing-et Tim Gábor is képviselte, Ő először indult a másik hazai szervezésű márkakupában, a Swift Cup Europe-ban, mely egy FIA által jóváhagyott Európa kupa, újabb Suzuki Swift modellekkel.

Lévai számára egyértelmű cél volt, az előnyt vagy megtartani, vagy növelni a svájci Schreiber előtt. Jól is indult a hétvége, a tapasztalt, és az Eurocup-on is többször indult Tomas Pekar mögött megszerezte a második helyet az időmérésen, a bajnoki rivális Schreiber-nek közel 8 tized másodpercet adva.

FRYB5561A szombati versenyen a rajtot nem kapta el jól, de fokozatosan szerezte vissza a pozíciókat, de folyamatosan hátráltatta a sok lekörözendő versenyző, akik többsége egyszerűen nem figyelte a gyorsabb autókat. Hiába autózott folyamatosan riválisa előtt, a végén neki jött ki rosszul a lépés, 3 tized másodperccel lemaradt a második helyről Schreiber mögött. Nemcsak a csapatunk, a többi gyorsabb autóval versenyző jelezte a szervezőknek, ez így életveszélyes. Elfogadják, hogy van lassabb kategória a mezőnyben, de jobban kell figyelniük, mert tönkre teszik a bajnokságért küzdők versenyeit. Az első futam után így Lévai két pontos hátrányba került, és visszacsúszott a bajnoki második helyre.

Egy rövid videó a forgalommal való küzdelemről:

esoTim Gábor számára könnyebben alakult az első nap. Ugyan itt ült először a Swift Cup Europe-os autóba, ami az idei kupás autójánál jóval fejlettebb és gyorsabb, a csapat jól felkészített autót adott alá, hamar összebarátkozott a technikával. Olyannyira, hogy a reggeli időmérést megnyerte a 26 fős mezőnyben.

Az első futam előtt hatalmas eső érkezett a pályára, ám információk szerint nem lehetett felrakni az esős gumikat. Végül kiderült, mégis lehetett volna használni, de a csapat bízott Tim-ben, hogy így is megoldja a helyzetet. Nem is kellett csalódni a pilóta kvalitásaiban, végig kontrollálta a versenyt, rajt cél győzelmet aratott, és győzelemmel mutatkozott be az Európa Kupában.

FRYB0810A vasárnap ismét időméréssel kezdődött a TWC mezőnyének, Lévai még jobban teljesített, és újra maga mögé utasította Schreiber-t, még nagyobb előnnyel. Ezúttal a futam is jól alakult, átvette a vezetést. A futam felénél a pályára hajtott a Safety Car, majd 3 kör múltán leoltotta a lámpáit, jelezve, hogy kihajt a boxba, ezért Lévai le is maradt mögötte.

Mikor elhúzott a Safety Car a mezőnytől, Lévai is a gázra lépett, meglepve ellenfeleit. Ekkor azt kellett látnia, hogy az SC lelassít a pálya közepén, mintha meggondolta volna magát. Majd hirtelen mozdulattal kivágott a boxba. Ilyet nemhogy a csapatunk, még senki nem látott ezelőtt, mindenféle sportszabálynak ellentmond.

Íme az eset:

FRYB5981Ezzel Lévai megtorpant, és meg is előzték sorban. Ám a magyar pilóta lendülete nem tört meg, és a futam végére újra átvette a vezetést, majd meg is nyerte a futamot, élete egyik legjobb versenyét produkálva.

A futam végén hideg zuhanyként érkezett a hír, Lévai egyik előzésénél már érvényben volt a sárga zászló. A bírói testület sokáig vizsgálta az esetet, és arra jutottak, nem ez volt az ok, hogy Lévai megnyerte a versenyt, így a legminimálisabb büntetést rótták ki, 2 másodpercet, mellyel “csak” egy pozíciót vesztett. Azonban így riválisunk nyert, és ezzel már 6 pontra növelte az előnyét a bajnokságban.

Lévai igazi sportemberként palástolta csalódottságát, és gratulált Schreiber-tnek és átadta neki győzelmi trófeáját.

A TWC második fele még hátravan, Lévai tudja, gyorsabb ellenfeleinél, most már csak probléma mentes hétvégékre lesz szükség.

0T8B7008Szerencsére Tim Gábor egész hétvégén nyugodtan versenyezhetett, nem hátráltatta semmilyen gond. A nyolcadik helyről rajtolt a vasárnapi versenyen, és nagyon taktikus versenyzést mutatott be.

Nem siette el az előzéseket, sokáig a középmezőnyben autózott. A futam második felére ért fel az élmezőnyre, és nagyobb tempóra kapcsolt, a 12. kör-ben átvette a vezetést.

A futamot végül megnyerte, hatalmas közdelem árán. A középmezőnyben a befutó előtt hatalmas tömegkarambol alakult ki, és előkerült a piros zászló is. Ugyan Tim-et leintették kockás zászlóval a 13. kör végén, a végeredmény mégis a 12. kör lett hivatalosan. Szerencsére Tim már ekkor is vezette a futamot, így megtarthatta a győzelmi serleget.

A beleset videón:

Összességében a két apexes pilóta minden futamon dobogón állt, és két győzelmi serleggel térhettünk vissza Ausztriából. A csapat most nem pihenhet, hisz jön az RCM CUP és a Magyar OB következő állomása a Pannoniaring-en, már ezen a hétvégén.