A szokásos módon, két versenyzővel érkezett a Rijeka melletti Grobnik Autodrómra, mely az RCM CUP második hétvégéje volt. Tim Gábor 14 pontos előnnyel vezette a bajnokságot, célja nem lehetett más, ezt az előnyt megtartani. Forrai Gábor számára felemás volt az idénykezdet. A tavalyi tanuló év után, egyértelműen felfejlődött a középmezőnyre, de a Hungaroring-n egy jó verseny után (8. hely) a második futamon kiesett.

speedlight_apex_pentek_29A Grobnik Autodrom egy régi pálya, 1978-ban építették, és valószínüleg azóta semmilyen fejlesztés nem történt a pályán. Maga a nyomvonal nagyon élvezetes, de a kiszolgáló épületek, és az aszfalt minősége nem volt olyan színvonalú, amit ebben a sorozatban megszokhattunk. De ez mindenki számára azonos nehézségeket jelentett. A legfontosabb hátrány, a gumik kopása volt. A sorozat által használt Hankook gumik kifejezetten strapabírók, bőven 2-3 óra versenytempó az élettartamuk, ám itt közel 30 perc alatt teljesen elkoptak, sőt a futófelületük egyszerűen levált.

spedlight_apex_rijeka_szombat_27Ez mindenki számára probléma volt, igaz, az Apex Racing megoldást talált arra, hogyan állítsa be az autókat úgy, hogy kibírják a 30 perces időmérést, és a két harminc perces versenyt. Ám többek jelezték, hogy számukra ez nem megoldható, és kérvényezték, hogy a szabály szerint 4 használandó új gumi helyett, ez a szám 6-ra növekedjen. Csapatunk ebbe beleegyezett, hisz az azonos feltétel a fontos egy márkakupában.

A pénteki időmérő edzésen Tim Gábor sokáig vezetett, de oly mértékben volt fontos szerepe a szélárnyéknak, hogy a köridő javításához sokáig kellett volna kőrözni, hogy optimális szélárnyékot találjon. Ezt nem vállalta be a csapat, fontosabb volt a gumik kímélése, így Tim a második helyen végzett, mellyel elégedett volt. Forrai is csak egy gyors kört tudott összerakni, mely végül a 8. helyet jelentette számára.

speedlight_apex_pentek_33Az első versenyt már péntek délután meg is tartották, hihetetlen hőségben, majd 70 fokos aszfalton. A futam még az RCM CUP mértékével nézve is kiemelkedően izgalmas volt, lényegében az első 8 helyezett folyamatosan cserélgette egymást. Tim Gábor az utolsó körökre a második helyen támadta az addig vezető Nagy Norbert-et, és várta, hogy a WTCC-t is megjárt pilóta hibázzon. Ez az utolsó előtti kör elején be is következett, és Tim átvette a vezetést, melyet a célig már nem is engedett ki a kezei közül, ezzel sorozatban a harmadik futamot nyerte meg.

spedlight_apex_rijeka_szombat_06Forrai Gábor nagyszerű versenyt futott, messze a legjobb formáját mutatta, az eddigi karrierje során. Járt a mezőny minden részén, sokáig hatodik helyét védte, de a célba nyolcadikként ért be. Nem volt elkeseredve, végig nagyon jókat csatázott, ismét rengeteget tanult.

A szombaton rendezett második versenyre szinte mindenki felrakta a lehetőségként kapott új gumikat, melyet az első tengelyen kellett elhelyezni. Ez furcsa helyzetet eredményezett, mert volt akinek sérült a hátsó kereke, és ott is cserélhetett, azaz négy, vadonatúj gumival indulhatott. Ez jelentős előny.

spedlight_apex_rijeka_szombat_11Tim Gábor a nyolcadik helyről rajtolt, de a harmadik-negyedik körben már az élen is állt. Azonban volt egy kis tempó különbség, valószínüleg a fent említett gumihátrány miatt is, de tökéletes, és okos versenyzést bemutatva, végig az élmezőnnyel ment. A futamot a második helyen fejezte be, nem vállalt extra kockázatot, rengeteg pontot szerzett. Négy futam után tovább növelte az előnyét, már 23 ponttal vezeti a bajnokságot.

Forrai újra nagyon jót versenyzett, jól menedzselte a gumijait, így még a futam végén is versenyképes volt. Ennek is köszönhető, hogy pénteki eredményén javított, és az eddigi legjobb helyezését érte el, a hetedik lett.

A két futamon az Apex Racing gyűjtötte a legtöbb pontot és a csapatverseny vezető helyét továbbra is őrzi.

A bajnokság állása négy futam után:
Egyéni:
1. Tim Gábor (APEX) 95 pont
2. Nagy Dániel (GEORGE) 72 pont
3. Nagy Norbert (RCM) 54 pont
..
..
9. Forrai Gábor (APEX) 22 pont

Csapat:
1. Apex Racing Team 32 pont
2. RCM Motorsport 24 pont
3. George Racing Team 22 pont
4. Zsille Motorsport 9 pont
5. B3 Racing 8 pont
6. Zengő Motorsport 8 pont
7. Proex Motorsport 1 pont