Az Apex Racing Team két autóval érkezett a Red Bull Ring-re, ahol a TWC második hétvégéjét rendezték, és ahova a Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság is csatlakozott. Annyira sok nevezés érkezett, hogy a TWC futamait összevonták a kistúra kategóriával, mely a számunkra igencsak megnehezítette a versenyzést, hisz ez azt jelentette, hogy majd 50 autó volt egyszerre a 4km-es pályán, ez már túl sok.

Hogy még jobban összekuszáljon mindent a hétvége rendezője, a csütörtöki edzésekre az összes zárt karosszériás autót egy edzésre rakta, ami azt jelentette, hogy az alig 70LE-s autóktól egészen a 5-600 LE-s szörnyekig, mindenki a pályán volt. Tartottunk is ettől, és már az első edzéseken bekövetkezett a baj.

Lévai Zoli gyors kört kezdett meg a nedves pályán, mikor egy figyelmetlen versenyző bevágott elé a féktávon, és már elkerülhetetlen volt az ütközés. A baleset során a Clio jobb oldala teljesen eldeformálódott, betört az üveg, a felfüggesztés eltorzult, ami a kocsi elejében volt az sérült. Inkább nem térünk ki arra, hogy az audis versenyző valójában mit is gondolt, miért is nem nézett a tükörbe.

IMG_49651280Az első tüzetes átnézés után úgy tűnt, fel kell adnunk a hétvégét, hisz hiába volt jelentős alkatrész tartalékunk, olyan elemek is sérültek, amiből nem volt csere. A Clio Cup Italy a helyszínen tartózkodott, szervizkamionjukban minden szükséges elemet megtalálhattunk, de nem adhatták el nekünk, hisz a saját sorozatuk ellátása volt a feladatuk. Nem túl barátságos társaság, de el kellett fogadnunk az álláspontjukat.

Szerencsére a német Renault Sport nagyon segítőkész volt, és minden elemet összekészítettek a majd 1000km-re fekvő bázisukon, “csak” érte kellett menni. Ezt a csapat egyik fele vállalta, már csütörtök éjjel elindultak. A helyszínen maradt srácok pedig elkezdték azt, amire mindig is büszkék leszünk. Összerakták úgy az autót, hogy nemcsak működő képes volt, a technikai ellenőrzésen is átment, elfogadták a nevezésünket.

FRYB0071_3543x2362Lévai számára a feladat az volt, hogy valamilyen módon, minél előrébb kvalifikálja magát a két időmérésen. Az elsőn a 21. helyet szerezte meg, mely arra jó volt, hogy ne a túl lassú autók közül induljon. A másodikon már jobban ráérzett a kicsit furcsán viselkedő autóra, és 11. lett.

Péntek estére minden alkatrész megérkezett, és a srácok újra szétszedték, és újra építették az autót. Cserélni kellett az autó első traktusát, szélvédőt, és a felfüggesztés egyes elemeit.

FRYB5740_3543x2362Lévai Zoltán a szombati első versenyen már az első körökben jelezte, hogy vele még így is számolni kell. Rohamosan lépkedett előre a szakadó esőben. Nem kockáztatta a kocsi épségét, előre elmondta, csak a vasárnapi futamon akar kockáztatni, szombaton a pontmentés a fontos. Ehhez képest, a harmadik helyre jött fel, sőt bajnoki riválisa is mögötte végzett, így átvette a TWC bajnokság vezetését.

A vasárnapi verseny már száraz körülmények között zajlott, és a rajtpozíció is sokkal jobb volt. Lévai jól rajtolt, és egyből feljött a harmadik helyre. Azonban alig kezdték meg a második kört, a futamot piros zászlóval leintették. Hatalmas baleset miatt, közel fél óráig várakozott a mezőny az új rajt miatt.

Ezen a ponton érdemes kiemelnünk, hogy a hétvége folyamán a pálya irányítása nemhogy nem volt a helyzet magaslatán, a legtöbb érvényes szabályt nem tartottak be. Már a szombati verseny is kaotikus volt, nem volt rajtrács, nem lehetett a pályára felmenni a rajtprocedúra közben. A valódi káoszt a második versenyen produkálták, mikor az első körös baleset után megállították a versenyt. Ilyenkor új rajt következik, új rajtprocedúrával, azonban ez megint elmaradt. Új rajt ugyan volt, de valamilyen okból kifolyólag 7 körös lett a második verseny.

Ezt elfelejtették közölni mind a versenyzőkkel mind a csapatokkal. A valódi versenytáv 25 perc lett volna, ami kb. 12 kör.

FRYB2239_3543x2362Lévai a versenyt újból jól kezdte, és hamar felért Schreiber-re, akivel a bajnoki elsőségért van harcban. Már támadta, egyszer helyet is cseréltek, majd behúzódott szélárnyékba, előzni készült, mikor leintették a versenyt. Erre nem számított senki.

Nem lehetünk telhetetlenek, ahogy kezdődött ez a hétvége, ez bőven több, mint amire számíthattunk. Második versenyen Lévai újra harmadik lett, és 1 ponttal vezeti a bajnokságot, és messze a leggyorsabb volt a kategóriájában.

FRYB9449_3543x2362Merk József hétvégéje szerencsére sokkal simább volt. A Suzuki Ignis S1600-as végig jól vizsgázott, a kistúra mezőnyének közepén tudott autózni, és természetesen a legjobb F-1600-as pilóta volt.

Az első időmérésen a 21., a másodikon a 22. rajthelyet szerezte meg, mint legjobb 1,6-os.

A szombati esős versenyen a 18. helyig jött előre, végig jól erősebb autókkal versengve.

FRYB1829_3543x2362A vasárnapi második versenyen már száraz pályán, még jobb versenyt futott. Az első körös balesetet pont testközelből látta, de neki sikerült az elkerülnie.

Csiszér Béla megpördült a pályán, Merk még időben észlelte a sárga zászlót, és kikerülte, de a takarásában érkező Benyó Máténak erre már nem volt esélye. Szerencsére mindkét pilóta jól van.

Merk József futamot újra megnyerte az értékelésében és az összetett 15. helyig tudott előre jönni. Folyamatosan kezd hozzászokni az Ignis-hez és egyre jobb futamokat teljesít.

Merk két versenyhétvége után, átvette a vezetést a hazai és az FIA CEZ bajnokságban, számára a következő állomás Pannoniaring lesz.