Szinte nyári időben zajlott a Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság 2014-es utolsó hétvégéje, és az Apex Racing számára hatalmas volt a tét. Mindkét bajnokságban, ahol pilótáink indulnak, a bajnoki tabella élén vártuk a befejező futamokat. Minden kategóriában három versenyt rendeztek, így sok pont volt szerezhető, fontos volt a maximális helytállás.

AIMG5306Kezdjük az RCM CUp versenyeivel. Tim Gábor 21 pontos előnnyel érkezett a Hungaroring-re, ahol a három versenyen 75 pont volt a maximum elérhető, így még semmi nem dőlt el. A szabadedzéseken, igen kopott gumikon is élmezőnyben autózott, és ez után nem is volt meglepetés, hogy az időmérést 2 tizedmásodperces előnnyel megnyerte. Furcsa, de igaz, ez volt az idén az első pole-ja. Forrai Gábor, aki a rookie értékelést vezette, szintén jól időmérőzött, a 19 fős mezőnyből a 11. lett, egyértelműen folyamatosan fejlődik, hisz az év eleji 3-4 másodperces hátránya Tim-től, már csak másfél másodperc volt!

Az első versenyen Tim számára egyetlen cél volt, megőrizni az első helyet a rajt után, és ha lehet, kiépíteni egy megnyugtató előnyt. Míg az előbbi sikerült, elsőként fordult, az előny kiépítése lehetetlen volt, hisz Hatvani Bálint folyamatosan támadta. A futam során több keményebb előzési kísérletet is bemutatott Hatvani, de Tim mindet visszaverte. Nagyon nehéz, ám fair csatában végül Tim Gábor nyert, és ezzel hatalmas lépést tett a bajnoki cím felé.

AIMG5315Forrai számára nem alakult jól az első verseny, már az első kanyar előtt befogtak a hátsó fékei, és a palánkba forgott. Szerencséjére, az autó viszonylagosan egyben maradt, és innen kezdhette meg a felzárkózást. Ez olyannyira sikerült, hogy a 19. helyről feljött a 15. helyig, rengeteg nagy csatában vett részt, amiből sokat tanulhatott.

A vasárnap reggeli warm-up után következett a második verseny, továbbra is verőfényes napsütésben, ideális körülmények között. Tim a nyolcadik helyről rajtolt, Forrai pedig a 15.-ről. Az első kanyar még sima volt, ám a kettes kanyarban Tim-et meglökte Niels Langeveld, és mellettük is lökdösődés indult, aminek a végén négyen is kipördültek. Ezt Tim Gábor kihasználta és már a harmadik helyen fejezte be az első kört. A futam feléig egy hármas bolyban csatáztak, ám Tim az élre állt, és innen már nem lehetett elvenni tőle a győzelmet. Hatvani a célig támadta ismét, de nem talált fogást rajta.

AIMG8726Ez azt jelentette, hogy már az utolsó verseny előtt Tim Gábor lett az RCM CUP bajnoka, élete harmadik bajnoki címét begyűjtve!

Forrai szintén nagy futamot mutatott be, és a 15. helyről a 8. helyre lépkedett előre, ami azt jelentette, hogy megszerezte az RCM CUP rookie értékelés bajnoki címét. A nyolcadik helye a vasárnapi második futamra a pole-t érte.

A harmadik futamon Tim a nyolcadik helyről fokozatosan lépkedett előre, egészen a negyedik kör elejéig, mikor beesett a fékpedálja, és kénytelen volt elrántani a kormányt, nehogy belerohanjon Bárkovics kocsijába. Megforgott, és a 11. helyről folytatta a küzdelmet. Becsületes teljesítette a tét nélküli futamot, a legjobb köröket autózva feljött a negyedik helyig, ezzel 22 pontos előnnyel nyerte hivatalosan a bajnokságot.

AIMG8300Forrai nem sokáig örülhetett az első helynek, folyamatosan a kocsi egyensúlyával volt gondja. Nagyszerű küzdelmekben vett részt, de már nem volt megfelelő a tempója, és meg kellett elégednie a 13. hellyel az szezonzáró futamon.

Az RCM Cup első évében Tim Gábor lett a bajnok, 5 győzelemmel, 6 második hellyel. Forrai Gábor megnyerte a rookie értékelést, és az összetett 9. lett a végelszámolásnál. Nagyszerű teljesítmény, kitűnő, és színvonalas bajnokság volt.

AIMG3640Térjünk át a Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság kistúra bajnokságára, ahol a hétvége előtt Lévai Zoltán 15 ponttal vezette az F-1600 értékelést, amelyben már Közép Európa Kupa bajnok lett, de a magyar értékelést még nem nyerte meg. A feladat igen egyszerű volt, célba kell érni, és akkor nagy gond nem lehet. Másik versenyzőnk, Merk József számára szerencsével akár a bajnokság második helye is elérhető volt.

Az edzéseken mindkét pilóta autójával gondok voltak, nem hiába, az egész éves megterhelés felemészti a technikát.

AIMG3685Ez a tény Lévai Zoltán első futamára is rányomta a bélyegét, hiába vezetett hatalmas előnnyel, 3 körrel a futam vége előtt egy szinte filléres alkatrész eltörése miatt félreállni kényszerült a Suzuki Ignis S1600-al. Mivel a futam 75%-át teljesítette, így is szerzett azonban néhány pontot.

A futam győzelmet csapattársa hozta el, Merk József nagyszerű autózással megnyerte a szombati első versenyt, ezzel még nagyobb lett az esélye, hogy előre lépjen a bajnoki tabellán.

AIMG7275A második versenyre Lévai Zoltán átült a csapat másik autójába, egy Suzuki Swift S1600-al indult, mely a teszteken már igen jól viselkedett. Ez az autó idén alig versenyzett, így frissebb állapotban volt, ami ezeknél a kiélezett technikáknál igen fontos. Meg is látszott az eredményen, Lévai magabiztos vezetéssel, körről körre növelte az előnyét, és végül megnyerte a futamot, idén először nem az Ignissel, hanem a Swifttel. Merk József mindent megpróbált, de nem tudott feljönni a második helyre, de szép futamot produkált és a harmadik lett, amivel feljött a bajnokság dobogójára.

AIMG7449Lévai Zoltán, egy futammal a bajnokság vége előtt megszerezte a Magyar Bajnoki címét, ráadásul futamgyőzelemmel.

A harmadik verseny előtti időmérésen Lévai visszaült az Ignis-be, az azonban megmakacsolta magát, és újabb technikai problémák miatt nem tudta az edzést befejezni. A csapat úgy döntött, hogy nem kínozza tovább az idén nagyon sokat mutatott technikát, és kérvényezte a versenyigazgatástól, hogy Lévai a Swift-elt indulhasson. Ezt engedélyezték is, az utolsó rajthelyről.

AIMG9906A versenyző számára ez nem okozott gondot, fokozatosan jött előre, és a futam végére nagy előnyt kiautózva, megnyerte a dupla pontos zárófutamot is!

Merk József számára egy cél volt, a dupla pontos utolsó futamon legalább a második helyen végezni. Még a szerencsével sem állt hadilábon a versenyző, már a felvezető körre sem tudott elindulni Tóth Anita, így a cél meg is változott, csak a futam befejezése volt fontos Merk számára.

Azonban a technikai sportban a drámák mindenkit elérnek. Merk jól autózott, de a futam felénél megszűnt a Swift-ben a hajtás, és kiállni kényszerült.

AIMG5931A Magyar Bajnokság F-1600 bajnoka Lévai Zoltán, a sorozat negyedik helyén pedig Merk József végzett. Nagyszerű, de nagyon nehéz év volt. Az Apex Racing két bajnokságban volt idén érdekelt, és mindkettőt megnyerte!